Mario en Maria - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu Mario en Maria - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu

Mario en Maria

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Nog net voordat het grote carnavalsfeest op Sint Maarten echt losbarst… de eerste inleidende carnavalsfeesten zijn al achter de rug, toch nog een klein stukje op mijn blog. Vandaag is de Frontstreet in Philipsburg aan de beurt. Frontstreet is de straat in Philipsburg. Als je een toerist een straatnaam vraagt op Sint Maarten zal hij waarschijnlijk als eerste de Frontstreet noemen. Hier komen elke dag horden toeristen doorheen om snel elektronische gadgets, sieraden of andere toeristische artikelen te kopen. Het is een straat van ongeveer 1 km met juweliers, sigaretten en drank en toeristen shops. Overdag een bruisende straat en na zonsondergang een straat die je beter kunt mijden.
Ik kom elke dag in de Frontstreet om tussen de middag mijn pauze door te brengen. Ik ga dan steevast naar een vaste plaats om mijn broodje te kopen en wat te keuvelen met de lokale bevolking. Twee personen tref ik dan elke dag. Ik wil ze graag even aan jullie voorstellen.
Mario en Maria.
Maria komt uit Haiti en verkoopt in een klein kraampje snoepjes, frisdrank, bier en hotdogs. Verder maakt Maria speciaal voor mij elke dag een heerlijk goed belegd broodje. Dit broodje is met regelmaat voorzien van andere ingrediënten en absoluut niet bedoeld voor de toeristen die alleen maar hotdog kunnen kopen voor een pittige toeristenprijs. Maria is verschrikkelijk lief en zorgt goed voor mij zodat ik in de middagpauze niets tekort kom.
Naast Maria staat Mario met een kraampje. Mario komt van een ander klein eilandje in de omgeving en heeft zijn inkomen te danken aan het vlechten van manden en hoeden van palmbladeren. Hij vlecht je hoed terwijl je wacht en maakt hem dan natuurlijk ook op maat. Hij vlecht ook allerlei kleine dieren in elkaar zoals sprinkhanen en vissen. De achterklep van zijn auto is mijn vaste stek. We nemen dan samen even de laatste roddels van het eiland door terwijl ik mijn broodje eet zodat ik tegen het eind van de pauze weer met veel roddels en een volle buik een paar uurtjes aan het werk kan gaan.
Mede door Mario en Maria groeit mijn bekendenkring onder de lokale bevolking iedere dag.
Mario en Maria bedankt voor de gezellige tijd en de heerlijke broodjes.
(Nu moeten ze alleen nog Nederlands leren om dit bericht te kunnen lezen. Bij nader inzien denk ik ook dat ze dan nog een computer of laptop in elkaar moeten vlechten.)

  • 15 April 2012 - 10:36

    Hoi Frank:

    Leuk om de mensen daar beter te leren kennen en ja dan krijg je allicht ook meer en makkelijker een bekenden kring daar ginds. Fijn om te lezen dat het je nog steeds goed gaat en dat er ook in de goede gang van de dagelijkse zaken een routine komt. Laat je maar lekker verwennen met de broodjes van Maria en keuvel maar fijn op de achterklep van Mario's auto.
    Hier gaat alles nog zo zijn gangetje niets echt nieuws, Lieve groeten Truus

  • 15 April 2012 - 15:40

    Lenie Uit Zwitserl.:

    hoi Frank
    Alle berichtjes lees ik met veel plezier en marlène en mireille en antoine stel ik ook op de hoogte.Het is hier vies koud geworden en de volgende dagen hebben ze nog kouder gemeld. Ik heb weer mijn winterjas te voorschijn gehaald!!Einde julie ben ik ook in nederland ,maar bij paula in noordwijk. Truus komt dan ook naar ons toe...Hopelijk heeft Britta ook zo'n mooie bruine kleur gekregen als jij.Ik ben blij,dat jullie je zo goed vermaken en dat het werk prima gaat .Dikke kus

  • 15 April 2012 - 15:41

    Lenie Uit Zwitserl.:

    Vergissing!! IK ben einde Junie in Noordwijk en niet einde Julie
    Kus

  • 16 April 2012 - 09:58

    Anita, Rudi En Tim :

    Aan je berichten te zien voel je je al helemaal thuis daar, ik zie dat je ook iemand gevonden hebt met lekkere broodjes, net zo lekker als de bakker in Vaals?
    Groetjes ook aan Britta vanuit Vaals van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Frank

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 43306

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 01 Juli 2015

Frank en Brita op Sint Maarten

06 Januari 2012 - 25 Mei 2012

Zes maanden Sint Maarten

Landen bezocht: