Bezoek, Poisson Lion en Heineken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu Bezoek, Poisson Lion en Heineken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu

Bezoek, Poisson Lion en Heineken

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

25 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

De tijd die vliegt letterlijk voorbij. Soms denk ik dat ik pas net ben aangekomen op Sint Maarten. Toch ben ik hier alweer bijna drie maanden. Het laatste bericht dat ik had geschreven is alweer bijna een maand oud. Dus het is weer tijd om een nieuw bericht te plaatsen. De laatste weken zijn om gevlogen. Naast het werk is ook de tijd aangebroken om dingen te regelen zoals een woning en eigen vervoer. Op dit moment wordt dat nog allemaal geregeld maar vanaf juli moeten we onze eigen boontjes doppen. Dat is ondertussen allemaal grotendeels geregeld. We hebben een leuke woning gevonden. Woensdag wordt het huurcontract getekend en we hebben ondertussen ook al een auto gekocht. In Nederland is de eerste auto al verkocht en voor de Ford in Nederland hebben we ook al geïnteresseerden gevonden. Nu moet hij alleen nog daadwerkelijk verkocht worden. (hint hint) Maar ook dat zal wel gaan lukken.
Bij onze nieuwe woning is het heerlijk vertoeven met allerlei leuke dieren zoals leguanen, Kolibri’s, apen en dat soort spul. Ook is er gedacht aan een slaapplekje voor eventuele gasten. (Niet op het balkon maar een leuke kamer.)
Zoals het er nu naar uitziet, keer ik op 25 mei terug naar Nederland om de laatste dingen in Nederland te regelen en om te verhuizen. Op 1 juli gaat het dan definitief gebeuren en gaan Brita en ik terug naar St Maarten. We hopen dan op tijd te landen om de finale E.K. te kunnen kijken ons eigen terras.
De laatste weken op Sint Maarten zijn heerlijke weken geweest, druk op het werk en buiten het werk heerlijk genieten van de zon, strand en zee. Ondertussen is ook Brita gearriveerd op Sint Maarten om een tweetal weken rond te kijken. Heerlijk weer even samen. Al is het ’s nachts in bed wel een stuk warmer. (Door de temperatuur wel te verstaan. Ik ken mijn lezers…..) De Heineken regatta heeft intussen plaatsgevonden, dat waren 4 dolle feestdagen met overal muziek en eten. Natuurlijk was het heineken gehalte ook erg hoog. Sommige plekken op het eiland waren letterlijk heineken groen. Tussen alle festiviteiten door vonden er dan ook nog zeilwedstrijden plaats.
Met Brita hebben we samen natuurlijk veel uitgaansgelegenheden bezocht. We zijn er achter gekomen dat iedereen heel vriendelijk is, zeker als men weet dat je er woont. Dan worden vriendschappen snel gesloten en is het moeilijk om de bar weer te verlaten. Iedereen heeft wel een mannetje die bepaalde dingen kan regelen of tips waar je het beste bepaalde dingen kunt kopen. We zijn maar begonnen met een adressenboekje om de tips in op te slaan want het zijn er erg veel.
Afgelopen week ben ik diverse keren met Brita gaan snorkelen. Het liefst ga ik in de vroege ochtenduren omdat er dan veel vissen aanwezig zijn die na de vroege ochtend verjaagd worden door de meute toeristen op de stranden. ’s Ochtends is het echt prachtig. Heerlijke temperatuur. Heel rustig op het strand. Na het snorkelen liet ik Brita een paar foto’s zien die ik gemaakt had onder water. Ik had ook een hele mooie vis gefotografeerd. Ik was er speciaal voor naar beneden gedoken om hem van heeeeeel dichtbij te fotograferen. Brita zij, die vis die heb ik ergens in een boekje zien staan. Als je die hebt gezien moet je hem melden. Want die hoort hier van nature niet thuis. Thuis in het boekje gekeken. Warempel daar stond de vis. Poisen Lion oftewel Lion Fish. Het artikel even goed nagelezen. Stond erbij: “deze vis is gevaarlijk en kan lelijk steken. Ga er vooral niet te dicht bij en irriteer de vis niet”. Gelukkig niks gebeurt. Vanochtend kwamen we er twee tegen. Deze toch maar even gemeld zodat ze gevangen kunnen worden. Ook heb ik een ietwat grotere afstand gehouden. Je weet maar nooit.
Iedereen in Nederland de hartelijke groeten en tot binnenkort. Morgen even mijn verjaardag vieren. Dinsdag gaan we heerlijk zeilen naar een ander eiland. Hiervan komt natuurlijk wel een berichtje. Wij hebben het samen uitstekend naar onze zin en vervelen ons geen minuut. DENK OM HET TIJDSVERSCHIL. DAT IS NU ZES UREN IN PLAATS VAN VIJF.
Groeten, Frank en Brita.

  • 25 Maart 2012 - 20:06

    Maurice :

    Hey Frank,

    Zo te zien en te lezen zijn jullie in het paradijs beland.
    Geniet er van.
    Groeten maurice h.

  • 26 Maart 2012 - 06:03

    Jacques R:

    inderdaad gaat de tijd heel snel,te snel. maar alla. wat leuke foto's weer en wat leuk dat Britta er bij is. `het verslag is ook weer spannenden mijn hoop is dat er ook verslagen komen wanneer je er voor drie jaar woont. geniet er van en groeten uit kerkrade

  • 26 Maart 2012 - 17:48

    Truus Franssen:

    Hoi Jarige job en Brita,
    Fijn om te lezen hoe jullie je vermaken. Frank een heel goed levensjaar maar dat zal wel lukken zo te horen, lezen en te zien. Brita wanneer kom je terug?? Kom ik voor een bakkie nu het nog kan. En Frank tja vertrouw niet al die vissen al zijn ze nog zo mooi.
    Liefs Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Frank

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 43313

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 01 Juli 2015

Frank en Brita op Sint Maarten

06 Januari 2012 - 25 Mei 2012

Zes maanden Sint Maarten

Landen bezocht: