De eerste 2 weken zijn om - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu De eerste 2 weken zijn om - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weken zijn om

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

20 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

De eerste twee weken zijn om. De eerste week was ingericht om rustig te acclimatiseren en een beetje op verkenning uit te gaan. Daar is dan ook uitvoerig gebruik van gemaakt.
Het eiland is zoals reeds bekend klein. Maar als je eenmaal rondrijdt valt dat toch nog wel mee. Dit komt denk ik mede door het heuvelachtige landschap. Een rondrit rond het eiland duurt als het meezit anderhalf uur. Dan ben je helemaal rond gereden inclusief het Franse deel van het eiland. Als het verkeer echter tegenzit kan het ook goed zijn dat je over 5 kilometer een uur rijdt. File is zeker op doordeweekse dagen een veel voorkomend iets. Het verschil met Nederland is dat je in die tijd rustig van de zon kunt genieten en van het uitzicht op veel plaatsen. Al zal dat op den duur ook wel gaan vervelen.
Het eiland is zeer groen en dat schijnt ook het hele jaar zo te zijn. Er is veel begroeiing en er staan ook veel bomen. Ik denk dat alles zo mooi groen blijft door de regelmatige regenval.
Het weer:
De temperatuur is op het moment heel aangenaam. Rond de 27 graden overdag en in de nachtelijke uren komt het kwik niet beneden de 24 graden. Je gaat er wel snel aan wennen want eergisteren had ik het voor het eerst ’s nachts koud terwijl het toch zeker een graad of 26 was op de kamer. (Dat gaat nog wat worden als ik weer terug kom naar Nederland. Zo nu en dan valt er een regenbui. Dat kan soms een flinke plens water opleveren zodat de weg met regelmaat onder water staat. Maar goed dat we een grote 4 x 4 auto hebben. Maar hier geldt al snel het gezegde: “Na regen komt zonneschijn”.
De eerste werkweek zit er ondertussen ook al op. Het was een week van veel nieuwe indrukken, veel nieuwe gezichten en een mengelmoes van talen op de werkvloer. Veelal Engels met wat Nederlandse woorden en andersom. Het werk op straat vindt veelal plaats in de Engelse taal. Ik denk niet dat er de komende tijd veel tijd is voor verveling want er is werk genoeg op het eiland.

• 22 Januari 2012 - 18:31

Joeps:

Hey Frank,

leuk om je verslagen te lezen en oh wat zijn we allemaal jaloers, hier regent het al zo lang je weg bent. En daar heerlijk 26 graden. Brita en ik (en de rest van de family) gaan heerlijk skieen, we zullen je missen daar
    Fijn dat het je goed gaat, geniet ervan en we houden contact, gr. Joeps