Mijn eerste berichtje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu Mijn eerste berichtje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu

Mijn eerste berichtje

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

08 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Zoals beloofd een eerste update van mijn verblijf op Sint Maarten.

Na de landing op Sint Maarten zijn we hartelijk ontvangen op het eiland, Na kennismaking en begroeting zijn we overgebracht naar onze appartementen. Na een welkomst drankje werden we losgelaten op het eiland. Maandag morgen 10.00 uur zien we elkaar weer werd er gezegd. Dus lekker een weekend acclimatiseren.

Spulletjes uitpakken en daarna tot de conclusie komen dat het internet niet werkt. Op 1 van de kamers werkte het internet wel en na enige logica dezelfde wijsheid met gebruikersnamen en wachtwoorden toegepast op de andere kamers. Alleen jammer dat het alleen maar DSL met vaste aansluiting is.

Aansluitend toch maar even naar de computerwinkel om een WIFI router aan te schaffen. Het is immers wel prettig om te kunnen internetten aan het zwembad, Toen dat eenmaal voor elkaar was, was het tijd om inkopen te doen.

Wat bij de inkopen opviel was dat de levensmiddelen duur zijn. Maar dat was al bekend. Alles op het eiland moet geimporteerd worden en dat vertaalt zich dan ook in de prijs.

's Avonds lekker gaan uit eten en daarna bijtijds naare bed. Echt op tijd was het niet. Het werd toch 04:00 uur Nederlandse tijd. Maar op Sint Maarten is dat 23:00 uur.

Op 07 januari lekker rustig aan gedaan. Nog was inkoopjes gedaan, kasten inruimen en het appartement anders indelen. Nadat alles een plekje had gekregen, was het tijd om even naar het strand te gaan, Even lekker in het zonnetje zitten en zwemmen in het lauwe water. Het water is kraakhelder met een temperatuur van ongeveer 25 graden. Heerlijk.

's Avonds zijn we heerlijk gaan uit eten. Onbeperkt spareribbs. Daarna even het nachtleven bekeken. Gezellige uitgaansgelegenheden in de open lucht. Echt gezellig. Rond een uur of 3 lekker naar bedje.

• 21 Januari 2012 - 23:23

Richard:

Hai Frenkske,

goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je langzaam aan je draai begint te vinden.

Geen internet? Je moet er niet aan denken, toch? :):):)

We lachen erom, maar op een afstand als deze is het wel prettig als je op een snelle en adequate manier contact met je "thuisfront" kunt hebben en houden.

Ik heb ook al wat berichtgeving van Danny gelezen en ook al wat foto's mogen aanschouwen. Ik moet eerlijk toegeven, het ziet er verleidelijk uit.

Frenkske, ik wens jou daar een verrekte fijne tijd toe, ik zal je verslagen blijven lezen en hoor over een paar maanden wel van je hoe het in zijn totaliteit is bevallen.

Het moge je goed gaan, kijk uit en tot de volgende keer.

Groet,
    Richard.

• 22 Januari 2012 - 16:56

WillempieEngelen:

Ja, ja Frenkske, ons maar lekker maken. Morgen, maandag dus, word je wellicht met de andere werkelijkheid geconfronteerd.Er moet ook nog zoiets als gewerkt worden. Al met al merken we dat de eerste week van je nieuwe werkomgeving je niet tegengevallen is.

SluWe sluiten ons graag aan bij het advies van Richard: Het moge je goed gaan, kijk uit en tot de volgende keer.

M.v.g Gerda en Wim