Joepie vakantie op SXM - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu Joepie vakantie op SXM - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu

Joepie vakantie op SXM

Door: Fred E.

Blijf op de hoogte en volg Frank

25 Juli 2013 | Anguilla, Anguilla

En dan is de helft van het jaar weer om en staan er weer gasten voor de deur. Ook zijn wilden graag een stukje schrijven over hun ervaringen op Sint Maarten. Fred vond Sint Maarten zo leuk dat hij binnenkort weer terug komt om een tijdje te werken op Sint Maarten. Conny en Kim, bedankt voor de gezellige vakantie en Fred jij ook bedankt en tot zeer binnenkort op SXM. Hieronder het verslag van de vakantiegangers en het volgende verslag van ons zelf komt binnenkort ook weer online.

30 juni was het dan eindelijk zover. We staan op Schiphol om aan onze lang verwachte vakantie op St. Maarten te beginnen. We vertrekken met de 747 van KLM om 08.40 uit het te koude Nederland. De vlucht verliep goed en 9 uur later landden we op Princes Juliana International Airport (SXM).

Frank en Brita stonden ons in de terminal op te wachten. Het was goed ze na een jaar eindelijk weer te zien. Toen we de terminal uit stapten en met de koffers naar de auto liepen, wisten we meteen weer wat warmte was. Het viel als een deken over ons heen. De koffers de auto in, instappen en alle ramen open. We waren net van de parkeerplaats af, konden de ramen weer dicht. We reden een regenbui in, dat mag enige naam hebben. Ik dacht, nee hé, hebben wij dat?? Het zal toch niet gebeuren dat..... Maar na 5 minuten was het weer droog en kwam de zon tevoorschijn. Wat onderweg meteen opviel, buiten de chauffeurskwaliteiten van de eilanders, was dat het eiland zo groen mooi was.

Na een tijdje rijden kwamen bij het huis van Frank en Brita aan. Wat hebben zij het goed geregeld. Een mooi lekker groot huis, met zwembad natuurlijk en prachtig uitzicht op de Oceaan met in de verte St. Barth'. We hadden het al op foto's en tijdens de Skype sessies gezien, maar om het nu life te zien is toch wel wat anders. Prachtig gewoon. De honden, Loke en Sunna, begroetten ons vrolijk en Het leek wel of Loke ons nog kende. Onze vakantie met Frank, Brita en de honden was begonnen, 3 weken genieten in het Caribisch Gebied. We vielen meteen met de neus in de boter. We hadden amper onze koffers uitgepakt, gingen we met ons allen naar het strand om gezellig met twee collega's en hun vrouwen en honden te BBQ ‘en.

Wat is St. Maarten een fijn en een mooi eiland. De eilanders zijn erg vriendelijk,
het eten is er heerlijk en aan de warmte raak je snel gewend. Na een dag acclimatiseren zijn we naar het Franse gedeelte van het eiland gegaan, dat was wel 5 minuten rijden. Daar zijn we op een strand gaan liggen wat zo de set van “Pirates of the Caribbean” zou kunnen zijn. Een baai met wit strand, palmbomen als beschutting, helder blauw water en op de achtergrond groene heuvels, werkelijk een plaatje.

Wat hebben we nog meer gedaan. Vliegtuigjes kijken bij Princess Juliana Airport, rondritten over het eiland, zwemmen en snorkelen, bergbeklimmen op de “Naked Boy Hill” (Die naam heb ik niet verzonnen), een proefduik gedaan bij de duikschool waar Frank zijn brevet gehaald heeft, Frank en Brita gesupporterd bij hun motorrijlessen, gewandeld langs het strand met Loke en Sunna. We hebben ons geen moment verveelt.

We hebben ook een dagje St. Barth gedaan, 's-morgens met de boot heen en 's-avonds weer terug. St. Barth is ook een mooi eiland. Daar een auto gehuurd het eiland bekeken en onderweg lekker gezwommen.

We zijn ook naar Anguilla geweest. We hebben daar gezwommen met de dolfijnen. Wat een super belevenis dat we nooit meer zullen vergeten.

Op onze laatste avond de watergames gedaan, de jongens tegen de meisjes. De meisjes hadden gewonnen. Daarna een heerlijke BBQ, wat onze vakantie afsloot.

De drie weken zijn omgevlogen. Het was een heerlijke vakantie, eentje om in te lijsten en waar we lang op kunnen teren. Frank en Brita, harstikke bedankt voor jullie gastvrijheid en voortreffelijke zorg. Het was geweldig....

xxx Conny, Fred en Kim

• 25 Juli 2013 - 21:40

Frank Van Den Eijnden:

Nog bedankt voor de gezellige weken. Was echt super.

• 26 Juli 2013 - 08:13

Jacques R:

Leuk dat je gasten ontvangt en die dan een reisversag maken. Mooie foto's erbij!!. We hebben de foto's bekeken van het zwemmen met dolfijnen. super. lijkt een belevenis. Wat hebben jullie een super leven en het zij jullie van harte gegund. Geneet maar van het leeeve zoals de titel van het liedje heet. Doen wij ook maar dan op een andere manier en hier is het momenteel ook heet, is alleen de vraag hoelang nog want op dit moment meld men zwaar weer en het is echt duister nu. Het ga jullie goed en groetjes van Ans en Jacques

• 26 Juli 2013 - 11:26

Huub:

Fred,
    leuk verslag van jullie verblijf bij Britta en Frank (echte Heerlense gastvrijheid, toch ? :) )
    en ben jij ook aldaar geplaatst ?

• 26 Juli 2013 - 16:36

Frans En Ivonne:

Fijn dat jullie zo'n geweldige tijd hebben gehad, hartstikke goed verslag en leuke foto's.ja, het is daar echt genieten...!