Weekje op bezoek - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu Weekje op bezoek - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu

Weekje op bezoek

Door: Hanne Vilmar

Blijf op de hoogte en volg Frank

01 December 2012 | Nederland, Nederland

Het is alweer een poosje geleden dat er weer een teken van leven werd gegeven. Deze keer niet de eigen ervaringen maar we hebben een tweetal gast schrijvers op bezoek gehad. Hieronder het verhaal en een paar leuke foto’s van Hanne en Harry.
Op bezoek bij Brita en Frank. Sint Maarten 21 november 2012.
Dat ze blij waren om ons te zien, wisten we. Maar dat ook de auto ging koken uit vreugde niet.
Gelukkig werd het euvel verholpen terwijl we aan het wijnproeven waren.
Iedere morgen een duik in het zwembad en als Brita terug komt van de honden les, ontbijt op het terras.

Zondag ochtend vroeg naar Philipsburg, alles dicht behalve een café op de Boardwalk waar we koffie krijgen totdat de winkels om 10:30 uur open gingen. Nauwelijks wat te doen, vergelijk het met een paar dagen later 5 cruise schepen barstensvol mensen in de stad en de Frontstreet afgezet voor auto’s.

- Leuk – De paspoppen in de etalages hebben een achterwerk zoals alle donkere vrouwen hier.

Frank was bezig met duik les. Eerst Theorie en ’s middags op 9 meter diepte bij Fort Amsterdam, waar ze een hele onderwaterwereld hebben gecreëerd.

En dagtocht naar het eiland waar ik iedere morgen op uit kijk. St. Barth. 40 minuten overvaart. Oud Zweeds bezit. In de hoofdstad Gustavia hebben de straten twee namen, namelijk een Franse en een Zweedse. Hier wonen de werkelijke rijken der aarde. Motorjachten met 40 man personeel en zoals hier voorbij kwam een zeiljacht met 5 masten. Eigen vliegtuigen, maar met een landingsbaan net over de bergrug.

Lekker zwemmen in het azuurblauwe water. De foto’s in de toeristenfolder bestaan echt wel.

De jongens hebben twee auto’s staan, mogen we gebruiken. Maar dan moet je wel even rijlessen nemen, want het is hier zo stijl, het lijkt een achtbaan met 80 KMH. Al rijdt Frank maar 40. Dus we laten ons deze keer nog vervoeren.

Een tocht naar een schiereiland waar je om daar te komen door het water moet waden. Loke met een reddingsvest om en Sunna werd gedragen. Je kon hier massa’s mooie schelpen vinden, mochten alleen de mooiste mee naar huis nemen – Zie Holland- en zelf dragen. Geen koraal mag je meenemen.

Een tocht rond het Nederlandse deel van het eiland en natuurlijk het strand gezien waar de KLM laag over heen scheurt.

Thuis de honden uitlaten.

Ga je mee naar het strand? Ja hoor. Bergschoenen aantrekken, Frank, honden aan de riem en een lang touw om zijn nek………. Wat bleek, dat touw was niet om Sunna vast te houden maar om de oude vrouw naar beneden te vieren. Leuk, attent en dan weer schelpen zoeken. Er vloog ook een gast mee. Prachtig mooie papegaai.

Het is heerlijk om hier te zijn al moesten we even wennen toen we ’s avonds om 22:30 uur uit het vliegtuig stapten en het was 28 graden.

• 01 December 2012 - 16:27

Frank Van Den Eijnden:

Bedankt voor de gezellige dagen. Tot gauw op Sint Maarten.

• 03 December 2012 - 13:54

Tant Elly En Nonk Puil:

Luitjes,

Het is weer altijd genieten van jullie reidverslagen.
    Lijkt ons heerlijk om de dag te beginnen met een rondje zwemmen.
    Altijd leuke foto's die jullie maken.
    Heelveel groetjes.

• 03 December 2012 - 17:17

Jacques:

hallo Luitjes. leuk dat jullie bezoek hadden van Hanne en harrie. Oude bekenden in ander land is wel even leuk. verder is alles goed met jullie hoop ik toch. Hier gaat alles zijn gangetje en de nieuwe prothese komt eraan en we hopen dat Antje voor de kerst helemaal klaar is. Dan gelukkig geen gereis meer en rust in huis. Vanuit het winterige Limburg wensen we juliie alvast een zonnige kerst en een voorspoedig en gelukkig nieuwjaar met nieuwe wensen. Warme groeten Jacques en Ans

Ps Denk je ook nog eens aan mijn site wanneer je tijd hebt Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 10 Mei 2013 - 09:32

Paula Molenkamp:

Hallo luitjes,

Ziet er super mooi uit.
    Schitterende foto's,prettig om zo iets mee te krijgen uit den verre.

Veel groetxxx