De eerste weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Frank en Brita

Blijf op de hoogte en volg Frank

22 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Zo, de eerste drie weken zitten er bijna op. Die zijn dan ook echt om gevlogen. Vorige week vrijdag zijn eindelijk onze spulletjes aangekomen en zijn we een heel weekend bezig geweest met de grote IKEA puzzel. Wat is van wie (We hadden ook nog een berg IKEA voor collega’s bij ons) en daarna, hoe krijgen we de handel in elkaar. De eerste horde was redelijk snel genomen. We moesten namelijk eerst uitzoeken in welke doos het gereedschap was verstopt. Dus na drie kwartier en een boel dozen verder konden we aan de opbouw beginnen. Dat valt niet mee met de hoge temperaturen en de hoge luchtvochtigheid. Maar na twee dagen zweten en soms even knotteren hadden we het dan toch voor elkaar en zijn we trots op het resultaat. Met wat hulp van anderen hadden we de meeste dozen na drie dagen uitgepakt en stond alles op zijn plaats.

Het uitladen van de container had ook wat voeten in aarde. De verhuizers konden niet met een vrachtwagen met container tot aan de deur komen. Daarom werd de container zo dicht mogelijk bij het huis neergezet. Dat is dus een straat verder. Van daaruit moest alles worden overgeladen op een kleine vrachtauto om de spullen tot aan het huis te brengen. Na drie uur was de container uitgeladen. Sneller als we hadden gedacht.

We zijn ondertussen ook al bij de immigratiedienst langs geweest en hebben ons daar ook netjes aangemeld. Na achterlaten van een hele berg aan formulieren en kopieën uit Nederland kunnen we komende donderdag terug komen om ons verblijfsdocument op te halen. Tenminste dat hopen we dan. We hadden bij de immigratiedienst wel vertraging opgelopen omdat Brita naar huis werd gestuurd omdat ze niet netjes genoeg gekleed was. Dus terug naar huis en een langere broek aan doen. Gelukkig had Brita het ook nog niet zo warm. Ze was dan ook “not amused”. Maar soms moet je even een keer slikken en dan weer vrolijk verder gaan.

Van het supertrage internet hebben we ondertussen ook afscheid genomen. We zitten nu op het zogenaamde 4G netwerk. En dat is voor eiland begrippen SUPERSNEL internetten maar voor Nederlandse begrippen blijft het nog behelpen. Maar ja, je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Wij hebben de zon en jullie in Nederland het snelle internet. Skype zal nu wel een stuk beter gaan functioneren (hopen we).
Na het internet heb ik natuurlijk mijn netwerkje uitgerold zodat we digitaal weer helemaal up to date zijn. Er zijn in ieder geval weer de nodige kabels weggemoffeld en de films rollen weer via het netwerk richting TV. Ik voel me dus weer lekker thuis.

In de tussentijd hebben we de eerste bananen uit eigen tuin gegeten en hebben we ook een bouwpakket WEBERTJE aangeschaft zodat we ook lekker kunnen BBQ-en op het terras. Dat hebben we dan ook al menig avondje gedaan. We hebben al van alles uitgeprobeerd: Stukje vlees, vis en garnalen en een lekker gepoft aardappeltje uit Nederland natuurlijk. De BBQ is nu al het geld waard.
Het gras in de tuin is ook al voor de eerste keer gemaaid en we hebben wat leuke plantjes gekocht voor op het terras.

Over twee weken begint het hurricane hoogseizoen echt en moeten we ons in ieder geval voorbereiden voor het geval dat we een hurricane over het eiland krijgen. We moeten dus voldoende water, diesel en eten in huis hebben om een week vooruit te kunnen zonder inkopen te doen. Je ziet ook in de krant steeds meer artikelen verschijnen over het hurricane seizoen en wat je als burger allemaal moet doen om goed voorbereid te zijn. Daar zullen we ons dan de komende weken mee bezig gaan houden zodat we in ieder geval niet wegwaaien en voldoende te eten en drinken hebben. Voor het geval dat. Nu maar hopen dat we niet daadwerkelijk geconfronteerd worden met een orkaan.

Nu is het in ieder geval genieten………….

• 23 Juli 2012 - 10:09

Esmeralda Nico:

Geweldig leuk om te lezen.......

• 23 Juli 2012 - 19:40

Ma 23/07/2012 - 19.35 U:

Huisje ziet er puik uit. "t zal beslist geen moeite zijn om je daar thuis te voelen, toch ?
    in welke eeuw leven ze daar ? Hoezo Brita niet "degelijk gekleed"? lijkt wel een Islamitisch gebied !!!
    voor het hurricane seizoen vooral niet vergeten: "zandzakken voor de deur" !!
    gr.