Ja, het is zover - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu Ja, het is zover - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Eijnden - WaarBenJij.nu

Ja, het is zover

Door: Frank en Brita

Blijf op de hoogte en volg Frank

07 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

De eerste week van ons Sint Maarten avontuur zit er bijna op en is het tijd om even een klein stukje te schrijven over de eerste week.

Zondag 01 juli 2012
Eindelijk is het dan zover. Onze reis naar Sint Maarten gaat beginnen. Op 30 juni vroeg naar bed want morgen is het heel vroeg dag.
De dag begint rond 02:00 uur. Ik (Frank) heb me niet echt de moeite genomen om naar bed te gaan. Ben wel even gaan liggen maar slapen zat er niet in.
Om 03:00 uur kwam Fred ons netjes ophalen en heeft ons vanuit Heerlen naar Schiphol gebracht.
Eenmaal op Schiphol aangekomen, was het inchecken van de bagage niet echt een heel grote klus. Loke was een ander verhaal. Hij moest wel drie verschillende balies passeren voordat hij ook ingecheckt was. Daar ging toch wel aardig wat tijd mee verloren. Het was ook wel heel erg vreemd om de hond daar achter te laten. Hij mocht al 4 uur voor de reis niet meer drinken en 12 uur voor de reis niet meer eten. Hij heeft het gelukkig gelaten over zich heen laten komen.

Na het inchecken hadden we nog een afscheidsafspraakje met Truus. Paula en Lenie op Schiphol. Dit liep niet helemaal vlotjes zodat we nog niet tijd hadden om kort afscheid te nemen en snel een foto te schieten. Daarna sprinten door de hallen van Schiphol om op tijd te komen bij de gate want die was al een tijdje geopend en moesten we een sprintje trekken om nog op tijd bij het vliegtuig te komen. Zou een beetje vreemd zijn als Loke alleen om Sint Maarten zou aankomen.

De vlucht hebben we op tijd gehaald en na een korte tijd (nagenoeg geen vertraging) hingen we al boven Groot Brittannië om vandaar uit over de Atlantische oceaan naar Sint Maarten te vliegen.
In het vliegtuig lekker een oogje dicht kunnen knijpen en kunnen genieten van een filmpje.

Omstreeks 11:20 uur (lokale tijd en 9 uur vliegtijd) landde het vliegtuig op Sint Maarten. Paspoortcontrole was snel achter de rug en ook de bagage kwam redelijk snel. (Wel was het vechten om een karretje te krijgen voor de bagage). Loke liet nog even op zich wachten. Toen ook hij van de bagageband af kwam rollen, was hij heel blij om ons te zien. Hij leek niet echt heel erg onder de indruk te zijn van de lange vliegreis. Hij was wel blij dat hij even zijn pootjes kon strekken en een eerste plas op Sint maarten kon doen.
Na ontvangst door vele collega’s in de aankomsthal zijn we naar ons nieuwe stekje gebracht. Nadat we de eerste indrukken verwerkt hadden, hebben we de eerste spulletjes op de plaats gezet en zijn we lekker met Loke op het strand gaan wandelen.
Aansluitend zijn we op uitnodiging van Pat en Terri (de huiseigenaren) heerlijk bij hen gaan eten. Daarna ging het kaarsje langzaam uit. Om 04:00 uur Nederlandse tijd zijn we naar bed gegaan.

Maandag 02 juli 2012
Onze biologisch klokje roerde zich al om 05:30 uur. Toch nog maar even blijven liggen maar om 06:00 uur begon het bedje langzaam te branden en zijn we toch maar opgestaan. Wat is er lekkerder om de dag te beginnen met een heerlijke duik in het zwembad. Echt een super start van de dag. Na de duik een lekker kopje koffie om de dag echt te laten beginnen.
Vandaag stond in het teken van inkopen doen, mobiele telefoon abonnement kopen en de internet aansluiting op onze naam te zetten en ook de Jeep over te schijven op onze naam. Ook wilden we natuurlijk nog even bij het verhuisbedrijf langs om te kijken of alles nog als gepland liep.

Ik had Brita een beetje voorbereid op het feit dat alles hier een beetje anders verloopt en sommige dingen een stuk meer tijd kosten dan in Nederland. Niets van dat alles was van toepassing. Alles verliep uiterst snel en iedereen was even vriendelijk en behulpzaam. Ook bij het verhuisbedrijf wist men ons te vertellen dat alles goed verliep en dat de verhuizing aanstaande woensdag door zou gaan. Dus al met al een dag zonder tegenslagen. “Woensdag wordt onze container geleverd en kunnen we beginnen met uitpakken.”
Dus nog maar twee dagen in een vreemd bed, eten en drinken uit plastic en zitten op een strandstoel.

Dinsdag 03 juli 2012
De dag begon weer heel vroeg. 06:00 uur is een prettige tijd om op te staan. Het is nog niet zo warm en je kunt dan nog lekker een wandeling met de hond maken. Ik, Brita ben nog een beetje aan het zoeken naar een paar mooie wandelroutes. Loke doet het goed. Hij heeft wel een beetje last van de warmte maar in de ochtenduren en tegen de avond kan hij toch al weer een half uur stevig wandelen. De route naar het strand loopt hij al goed. Is wel grotendeels berg af. De terugweg doen we dan met de auto. Frank komt ons even halen op het strand want de terugweg is stevig berg op en dat is nog te veel van het goede.

Tegen de middag komt een minder leuk bericht. De container staat niet in de haven. Hij is nog niet op Sint Maarten gearriveerd en men weet nog niet waar de container nu is. We krijgen bericht zo snel als iets nieuws bekend is. Vreemd bericht. Toen we nog in Nederland kregen we bericht vanuit Sint Maarten dat de container gearriveerd zou zijn. Even afwachten maar en je vooral niet te veel zorgen maken. Dit betekent wel dat het uitpakken op woensdag dus niet doorgaat. Het kan dus goed zijn dat we nog een of twee weken op de strandstoelen moeten blijven zitten. Maar ja, je kunt het slechter treffen.

Woensdag 04 juli 2012
De container was met een week vertraging vertrokken uit Nederland. Dat houdt in dat hij pas komende zondag aankomt op Sint maarten. De agenda van het verhuisbedrijf staat komende week al aardig volgepland. Dus, levering van de container pas op 13 juli 2012. Dus de komende week blijft het kamperen in eigen woning. Dus snel naar de winkel om te voorzien in wat potten, pannen, koffiemokken en nog meer van dat spul om de eerste weken door te komen.

Rond 17:30 uur……………………….. boem knal, kraak…..alles begint te trillen. Ramen beginnen te klapperen en de stoel waarin ik zit begint ook aardig te schudden. Na enige seconden wordt het trillen minder om daarna nog heviger te worden. Tijd om toch maar even naar buiten te gaan. Daarna verdwijnt het trillen en hoor ik overal om me heen alarmen afgaan van geparkeerde auto’s en van woningen. Het was een aardbeving van 5.2 op de schaal van Richter. Gelukkig geen schade aan het huis en zwembad. Brita was met de hond onderweg en heeft ook staan te trillen. Hebben we dat ook weer meegemaakt.

Tegen de avond bezoek gehad van Michael en Mariska (achterburen) en van Bert en Mary die aankwamen met hun hondje Perro. Vanaf dat moment had Loke weer een vriendje erbij. Ze hebben de hele avond op de Porch gespeeld met elkaar. Gelukkig klikte het goed met de honden. Nadat de biervoorraad op was ging iedereen weer naar huis en keerde de rust weer terug in ons huisje.

Vrijdag 6 juli
Vroeg op. Het werk roept. Voorstellen, informatie krijgen en beëdiging bij de minister van justitie.
Rond 12 uur zit dat er gelukkig weer op en kan er weer even een baantje gezwommen worden.
Ook Loke heeft het zwembad gevonden en vind het heerlijk om even af te koelen.
Rond 5 uur naar de strandbar Karakter om de collega’s iets beter te leren kennen.

Zaterdag 7 juli 2012
Na nog een paar dingetjes in huis te hebben gedaan was het tijd om even te skypen met het thuisfront. Op die manier kon ook meteen de post thuis (NL) even worden doorgenomen. Fantastisch dat je zo makkelijk met elkaar kunt kletsen zonder dat het geld kost.
Tegen vieren een wandeling gemaakt. Het startpunt is de woning van Sylvester Stalone. Jammer dat deze woning in 1995 verwoest werd door een orkaan, anders hadden Syl (voor intimi) en ik samen
’s morgens een stukje kunnen hardlopen. Misschien dat hij de woning nog een keer laat oplappen.
De wandeling was mooi. Eerst een stuk door de heuvels en daarna nog een wandeling op het strand. Ook Perro en zijn baasjes waren van de partij. Na de wandeling nog een beetje nakeuvelen op de veranda van Bert en mary.
Aansluitend heeft Loke thuis lekker kunnen genieten van bruinbrood en leverworst. Zijn voer voor de overgang naar nieuw voer zit nog in de container. Een directe overgang ziet meneer zelf nog niet echt zitten. Dus krijgt hij eventjes een gezonde boterham.

Groeten vanaf de camping in eigen woning en tot het volgende bericht.

Frank en Brita.

• 08 Juli 2012 - 09:34

Joeps:

Hey Frank en Brita,

Klinkt goed jullie eerste weekje, fijn dat het goed is gegaan met Loke.
    Best leuk een weekje kamperen, toch vakantiegevoel niet...
    Geniet ervan en tot schrijfs. gr. Joeps

• 08 Juli 2012 - 15:55

Paul Streutjens:

Hoi Frank,

Goed om te horen dat de reis voorspoedig is verlopen. Jullie hebben wel al en vuurdoop gehad zeg. 5.2 is geen sinecure. Nog ff en dan heb je weer je eigen spullen. Je zult mogelijk op SXM aantreffen Wendy Extra en Marc Adriaans beiden van LN die je ongeveer 2 mnd voor zijn gegaan. Doe ze maar de groeten mocht je ze treffen. Geniet ervan en hou me op de hoogte.

Grtzz

Paul

• 08 Juli 2012 - 17:58

Dennis:

Ziet er goed uit allemaal daar!! maak er een mooie tijd van!!

Dennis!!
    Vanuit het natte zeer natte NL!!

• 15 Juli 2012 - 06:46

Lenie Uit Zwitserl.:

lieve frank en brita,vandaag zullen jullie waarschijnlijk alles een plaatsje geven !weer lekker languit op de bank...Wat fijn ,dat loke de reis zo goed doorstaan heeft. Die aardbeving was wel erg heftig zeg.Geniet van de tijd ,die je vrij bent.Het werk moet namelijk ook gebeuren ,anders zaten jullie er niet....Het was maar goed, dat we op schiphol zo weinig tijd hadden,want wij drieen hadden te kampen met de tranen in nagedachtenis aan je moeder.Wat zou ze trots op je geweest zijn.....Het was dan ook een kort maar krachtig afscheid, maar we hopen jullie weer in ons Zwitsers paradijsje te zien en te horen en te voelen. Met de bruiloft van Mireille ? 17augustus 2013 voor de kerk. Veel intensieve en spannende en mooie dagen op St. Maarten Kus voor jou en Brita en Loke

• 15 Juli 2012 - 10:53

Gerda En Wim:

Leuk verslag. Kijk uit met die aardbevingen en houdt vooral de glazen goed vast en vergeet de bQ niet. Veel woongenot en maak het goed.
    H.Gr. vanuit de Heksenberg.
    Gerda en Wim

• 17 Juli 2012 - 22:16

Loes:

Ik ken jullie niet maar ik ben zo vrij jullie weblog te lezen. Mijn man en ik hebben 4 jaar geleden op SXM gewoond en lezen nog steeds graag over dat tropische eilandje.
    Heel fijne tijd.

• 22 Juli 2012 - 23:40

Joke:

Hallo Frank en Brita,
    Fijn om te lezen dat het bij jullie zo lekker gaat, af en toe eens spannend lees ik, maar heeft ook zijn charmes op zijn tijd he.. Vind het leuk om jullie te volgen.... hou jullie taai daar ... en geniet vooral van alles wat we hier moeten missen in het koude kikkerlandje... We hebben nu beetje lekker weer maar is ook maar weer voor een weekje groetjes uit Maastricht...